Претрага
Претрага

Nakon rđe prosečan prinos belog luka u Mihajlovu

Ovog proleća rđa nije bila problem samo ratarima koji su proizvodili pšenicu. I proizvođači belog luka su u aprilu registrovali crvene fleke na listovima biljaka....

Beli luk na njivi izvađen
Galenika

Ovog proleća rđa nije bila problem samo ratarima koji su proizvodili pšenicu. I proizvođači belog luka su u aprilu registrovali crvene fleke na listovima biljaka.

Beli luk na njivi izvađen

 

Povrtari iz Mihajlova su zaštitu belog luka obavili u nekoliko navrata.

“Imali smo mnogo problema. Rđe je bilo na većini parcela, a neke su se crvenele još iz daljine. Pojavila se u aprilu, pa smo prskali dva i tri puta. Spasili smo je, ali je rod nešto smanjen”, kaže povrtar Tapai Zoltan.

Deo porodice Tapai iz Mihajlova

Isti problem imao je i Sabo Tibi, koji kaže da je usev prskao čak četiri puta kako bi zaustavio infekciju koja je na listovima biljaka bila vidljiva u aprilu.

Svako ko je ostvario optimalnu gustinu useva imaće prosečan prinos ili malo ispod prosečnog, a kvalitet će biti dobar, prognozira Sabo.

Sabo Tibi Mihajlovo

 

Srećom, ovim proizvođačima rđa ne pravi probleme svake godine. 

Ono što godinama muči proizvođače belog luka je nelojalna konkurencija i uvoz ovog povrća. Protiv uvoznika ne mogu, ali su zadovoljni što potrošači još uvek radije kupuju domaći beli luk. Kako kažu, on je i mirišljaviji i ukusniji. A kupci to vrednuju.

Naši sagovornici robu prodaju nakupcima koji kamionima u Mihajlovo dolaze iz svih krajeva Srbije.

“Cena ovog povrća se nije menjala godinama. Nakupci slabo plaćaju, ali bar imamo sigurnog kupca i nemamo dodatne troškove za prevoz do mesta prodaje. Ne odustajemo od ove proizvodnje, jer se može solidno zaraditi”, kaže Sabo.

Mihajlovo je selo povrtara, a svako drugo domaćinstvo se bavi proizvodnjom belog luka. Još uvek proizvođači nisu organizovani u udruženje ili zadrugu i ne postoji organizovani otkup ovog povrća. O tome se priča, ali se od priče dalje ne odmiče. Možda je upravo udruživanje rešenje kako bi proizvođači “preskočili” nakupce, ostvarili zajednički nastup na tržištu i veću cenu. 

Podeli sa prijateljima:

Preporučeno