Претрага
Претрага

Kako pravilno čuvati akumulator

Pravilno održavanje i punjenje akumulatora je od velike važnosti za normalan rad motora. Ono što, svakako, ne želimo jeste da akumulator otkaže poslušnost u...

traktor 1
Galenika
 
Pravilno održavanje i punjenje akumulatora je od velike važnosti za normalan rad motora.

Ono što, svakako, ne želimo jeste da akumulator otkaže poslušnost u najnezgodnijem trenutku. Zato ga moramo pravilno čuvati.
 
Evo nekoliko saveta diplomiranog inženjera Željka Lazića iz PSSS kako na najbolji način sačuvati akumulator.
 
 

SAVETI

Pravilno čuvanje akumulatora

Proizvođač i uvoznik daju garanciju u zakonskoj obavezi od 2 do 3 godine. 
 
Kada kupite nov akumulator obavezno pročitajte pod kojim uslovima vam se garantuje besprekoran rad u garantnom roku.
 
Sa pravom se zahteva obavezna provera na 6 meseci jer to je još uvek rok kada se akumulator može dopuniti i „spasiti“ ukoliko nije adekvatno korišćen. Produženje garancije za akumulator vršiti na svakih 6 meseci za vreme garantnog roka.
 
Nedovoljno je skinuti akumulator i uneti ga u toplu prostoriju. Bez obzira, njegov napon opada svakog dana kada se ne koristi tj. ne dopunjava.  Zato ga morate dopunjavati svakih mesec-dva.
 
Mnogi po najvećoj zimi pale svoje traktore, najčešće zbog dopunjavanja akumulatora, a i zbog agregata.  Mišljenje je da to treba izbegavati. Pre svega ako već upalite motor po najvećem mrazu (i zagrejete ga dovoljno) onda ga nemojte gasiti nego ga (po tom istom mrazu kad ste znali da ga upalite) i provozajte par krugova. To je opterećenje koje„prija“ ventilima, ulju, menjaču,  auspuhu iz kojeg se istera garež i kondenzacija itd… Sa druge strane dodatno puno oterećujete akumulator koji nije dopunjavan 2 meseca. Tako da ni njemu ne prija teško paljenje hladnog agregata i dopunjavanje od 5-10 minuta posle toga mu je nedovoljno.
 
Rešenje je u malim punjačima sa malim strujama. Koštaju od 1500 do 3000 RSD i sasvim su dovoljni da sačuvaju akumulator preko zime.  Postoje i oni „pametniji“ punjači koji povremeno „prazne“ akumulator (pobuđuju ga) pa ga zatim pune. Ipak njihova cena je znatno veća i u odnosu na cenu akumulatora se postavlja pitanje isplativosti.
 
Pobuda (povremeno manje opterećenje, pražnjenje) je dobra za akumulator i njegovo održavanje ali to možete postići sa povezivanjem i povremenim  paljenjem sijalice za štop svetlo na primer…(10-15 sekundi)
 
I na kraju još jedan savet: Ukoliko dugo niste palili, prvo paljenje motora s proleća izvedite pomoću startera ili jednostavno kablovima premostite sa auta. Bez obzira da li ste dopunjavali akumulator ili ne. Motor će upaliti lakše, nećete preopteretiti akumulator, produžićete vek trajanja akumulatora… 

 

 
Podeli sa prijateljima:

Preporučeno