Претрага
Претрага

Med: Šta pokazuju statički podaci o proizvodnji i plasmanu

Od izvoza meda 2013. godine dobijeno više nego od izvoza mesa iz Srbije. U Srbiji je u 2018. godini u 1.011.479 košnica proizvedeno oko 9.000...

Galenika

Od izvoza meda 2013. godine dobijeno više nego od izvoza mesa iz Srbije.

U Srbiji je u 2018. godini u 1.011.479 košnica proizvedeno oko 9.000 tona meda.

Od toga je izvezeno 2.774 tone u vrednosti 12,4 miliona dolara.

Proizvodnjom meda se bavi 15.000 pčelara.

Država je ovu proizvodnju, koja je i izvozna grana, stimulisala u 2018. godini sa 3,9 miliona evra, kaže dr Branislav Vlahović, profesor novosadskog Poljoprivrednog fakulteta.

Lane je i uvezeno 43 tone meda za šta je potrošeno oko 266.000 evra.

Ova godina će kada je proizvodnja meda u pitanju biti – prosečna.

Statistika

  • Proizvodnju meda država subvencioniše sa 470 miliona dinara ili 3,9 miliona evra;
  • Podsticaji iznose 720 dinara po košnici (za one koji imaju minimum 20 košnica);
  • U 2018. godini iz Srbije je izvezeno 2.774 tona meda u vrednosti 12,4 miliona dolara.
  • Med iz Srbije u 2018. godini prodavan je prosečno 3,9 evra po kilogramu.
  • Najviše meda iz Srbije, čak 53 odsto, izvozi se u zemlјe EU, države CEFTA 20 odsto, SAD jedan odsto i u ostale zemlјe oko 26 odsto.
  • Najviše meda, čak 700 tona izvezeno je u Italiju, zatim 600 tona u Norvešku, više od 300 tona u Nemačku, pa 200 tona u Crnu Goru, oko 180 tona u Bosnu i Hercegovinu i isto toliko u S. Makedoniju. Manje količine meda, do 120 tona izvozi se u Švedsku, Bugarsku, Australiju, Francusku…
  • Rekordna proizvodnja od 9.500 tona bila je 2013. godine. Tada je bio i rekordan izvoz od 4.500 tona u vrednosti od 14 miliona dolara. Tada je od izvoza meda više dobijeno nego od izvoza mesa iz Srbije;
  • Srbija se nalazi i među uvoznicima meda. U 2018. godini uvezeno je 43 tone za šta je potrošeno 266.000 evra. Uvozna cena kilograma meda za Srbiju bila je 5,5 evra;
  • Veći izvoz meda iz Srbije ograničava mala proizvodnja, velika konkurencija na međunarodnom tržištu i relativno niska cena u izvozu;
  • Uz to potrošači imaju sve veće zahteve u pogledu vizuelnog identiteta tegle i etikete meda;
  • Neophodno je istraživati preferencijale potrošača u pojednnim zemlјama i prema istim prilagoditi finalni proizvod;
  • Dakle, cilј marketinga je zadovolјiti potrebe, zahteve i želјe potrošača;
  • Savremeni potrošač danas traži med koji ima apsolutnu zdravstvenu bezbednost, dobar ukus, da je prirodan, zatim autohtonost i geografsko poreklo, savremeni dizajn boce i etikete, povolјan odnos – kvalitet i cenu.

Autor Branislav Gulan, član Naučnog društva ekonomista, publicista i analitičar

Izvor: makroekonomija.org

Podeli sa prijateljima:

Preporučeno