Najveći sajam organske hrane na svetu, BioFach 2014, bio je posvećen etičkim vrednostima organskog pokreta. Na sajmu u Nirmbergu, koji se održava već dvadeset pet godina, predstavljeni su organski proizvodi proizvedeni u 76 zemalja sveta.
Osim hrane 2235 izlagača ponudilo je i odeću, obuću, kozmetiku, sredstva za higijenu, pa i igračke za decu.
Posetioci, ukupno 42.445 iz 135 zemalja, uživali su u bogatoj pobudi, rekao je za naš portal Branko Čičić, predsednik “Fonda Organska Srbija”.
Na sajmu su su se predstavili i izlagači iz naše zemlje. Ponudili su smrznuto povrće i jagodičasto voće, ali i sokove, džemove i ajvar. Predstavljanje sedam izlagača iz Srbije („Strela“, „Lion Foods“, Centar za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga, „Zadrugar“, „Den juro organic“ i „Jovanjica“) uspešno je organizovala Nacionalna asocijacija „Serbia Organica“, uz podršku Ministarstva poljoprivrede.
„Nesumnjivo je da je budućnost Srbije u organskoj proizvodnji. Srbija ima potencijal da za kratko vreme postane najprosperitetnija zemlja u regionu, ukoliko se merama agrarne politike podrži ekološka poljoprivreda. Ne smemo, međutim, zaboraviti da je organska proizvodnja deo celovitog multifunkcionalnog razvoja sela, koji uključuje integrisana porodična domaćinstva, obnovu starih zanata, adekvatnu valorizaciju i promociju narodne kulture i običaja, ekološki turizam, kao i postepenu izgradnju infrastrukture koja će selu pružiti svu udobnost gradskog života, uz prednosti života u prirodi. Mala gazdinstva, kojima Srbija obiluje, postaju sada važna strateška prednost njenog ekološkog razvoja“, smatra Čičić.
I naša zemlja će biti domaćin proizvođačima i potrošačima organskih proizvoda. Najveći regionalni sajam organske proizvodnje i pratećih programa za dvanaest zemalja Balkana, „6. BioBalkan 2014“ održaće se od 10. do 13. septembra na Beogradskom sajmu.
„Prve potvrde o učestvovanju iz inostranstva i zemlje su počele da pristižu i očekujemo do sada najveći organski sajam koji sve više poprima karakter regionalnog „BioFacha“, rekao je Čičić.
„Famu o skupoći bio proizvoda razbila je poseta obližnjem supermarketu, u kojem, su uporedo na istoj polici ponuđene namirnice iz organske i konvencionalne proizvodnje. U proseku, u Nemačkoj, najvećem evropskom tržištu bio-hrane, ekološki proizvodi su skuplji za svega do 30%, a ponekad su cene iste kao i cene proizvoda iz konvencionalne proizvodnje. Do toga je, naravno, bilo moguće doći uz obilatu i sistematsku podršku države kroz subvencije organskim poljoprivrednicima, proizvođačima semena i zaštitnih sredstava, ali je delom i posledica stogodišnjeg kontinuiranog razvoja organske poljoprivrede u Nemačkoj i razvijene svesti građana o prednostima bio-hrane nad konvencionalnom“, pojasnio je Čičić.