Šargarepa iz "Carske bašte" za tržišta u zemlji i inostranstvu

Carska bašta“, sada već dobro poznati brend među povrtarima i potrošačima povrća, specijalizuje se za proizvodnju šargarepe.

Svi su izgledi da će se sa sve više površina koje obrađuje preduzeće „Carska bašta“ i njeni kooperanti, ubirati šargarepa koju će u svom automatizovanom pogonu za pranje, sortiranje i pakovanje pripremati za domaće i inostrano tržište.

Prošle godine šargarepu su posejali na kraju sezone na maloj površini. Nakon postavljanja i početka rada savremene linije, površine pod ovim povrćem u ovoj godini su značajno povećane.

Ove godine „Carska bašta“ nudi šargarepu od ranih, pa sve do kasnih sorti.

„Potrošači su oni koji ocenjuju kvalitet naše šargarepe. Za sada imamo pozitivne reakcije i komentare. Mogu da se pohvalim da se naša šargarepa pojavila na tržištu u celoj Srbiji, ali i u Bugarskoj, Rumuniji i Bosni“, kaže direktor „Carske bašte“ Tibor Molnar.

Iako je ovo preduzeće godinama poznato po proizvodnji kvalitetnog povrća, u proizvodnji šargarepe su pioniri, iskren je Molnar.

„Pod šargarepom na našim i njivama naših kooperanata imamo oko 200 hektara. Kada završimo ovu proizvodnu godinu moći ćemo da kažemo koliko smo bili uspešni u realizaciji sa tih površina. Imamo dobrih, ali i nešto slabijih rezultata. Prosečan prinos koji ostvarujemo je u gornjoj granici prosečnog prinosa za našu zemlju i nešto iznad toga. Zadovoljni smo, ali moramo još mnogo da učimo i usavršavamo proizvodnju. Pratimo savremene trendove i edukujemo naše kooperante i siguran sam da ćemo u budućnosti ostvarivati još bolje rezultate. „Carska bašta“ će iduće godine povećati površine pod šargarepom za 30 %“, kaže Molnar.

„Carska bašta“ je osnovana pre deset godina u prigradskom naselju Mužlja kod Zrenjanina. Ulaganjem u modernizaciju i proizvodne objekte prerasla je u respektabilnu kompaniju. Izgradnjom savremenog staklenika obezbeđena je proizvodnja kvalitetnog i zdravstveno bezbednog rasada za sopstvene i potrebe kooperanata.  

Realizacijom projekta izgradnje pogona za pakovanje i preradu povrća i pakovanje voća ispunjeni su planovi povrtara osnivača preduzeća.

Vrednost savremenog objekta, u koji je ugrađena italijanska i holandska oprema je tri miliona evra. Jedan deo sredstava „Carska bašta“ je obezbedila iz sopstvenih sredstava, drugi deo iz kredita, a treći deo su bespovratna sredstva koje je donirala Vlada Republike Mađarske posredstvom fondacije „Prosperitati“.

Glavni proizvod pogona je sveža savremeno konfekcionirana šargarepa. Kada objekat bude maksimalno iskorišćen za jedan sat biće upakovano 5-6 tona šargarepe ujednačenog kvaliteta.

Izgradnja najmodenije hladnjače omogućava skladištenje i čuvanje robe tako da ona ne gubi na kvalitetu.

„Pogon je ono što smo želeli. Zadovoljan sam kako sve funkcioniše. Sledeće godine ćemo znati da planski u potpunosti organizujemo proizvodnju šargarepe od semena do upakovane robe. Ovo je nulta godina za nas i  nastavljamo sa usavršavanjem“, kaže Molnar. 

Budućnost je u brendiranju proizvoda

Budućnost povrtara i povrtarstva na našim prostorima je u dogovaranju i zajedničkom nastupanju na tržišta van zemlje. Udruživanje, brendiranje, regionalizacija su uslovi, kako kaže naš sagovornik, za razvoj povrtarstva.

Nekada smo imali zadružni sistem koji je koordinirao u zajedničkom nastupu proizvođača. Zadruge su se dogovarale i proizvodnja je bila standardizovana.      

„Mi smo to imali pre četrdeset godina i bili smo ispred sveta, a danas smo, nažalost, iza. Pojedinačno smo mala preduzeća u odnosu na povrtare u zemljama koje su nam uzori u organizovanju povrtarske proizvodnje. Ovako jednu liniju kao što je naša ima svako malo veće gazdinstvo povrtara u Belgiji ili Poljskoj. Ako želimo bolju poziciju u svetu moramo celu priču oko povrtarstva da podignemo na viši nivo. Na državni nivo. Pa onda da u celoj zemlji imamo jedan brend, jednu vrstu pakovanja, usklađen sortiment. Pričamo kako imamo odlične uslove za proizvodnju kvalitetne, aromatične i ukusne šargarepe. Ako je to tako, hajde da to dokažemo i istaknemo proizvod kao našu prednost, naš brend. I onda kada kupci iz inostranstva žele da kupe našu šargarepu mi možemo da im ponudimo i kvalitet i kvantitet i organizovanu distribuciju“ objašnjava Molnar.

Finansijska ulaganja u povrtarsku proizvodnju su velika, a proizvodnja je rizična i skupa. Mala poljoprivredna gazdinstva možemo sačuvati, smatra Molnar, tako što ćemo im pomoći da počnu proizvodni ciklus.

Dugoročno rešenje za razvoj povrtarstva u našoj zemlji je, kaže Molnar, planska proizvodnja uz podršku institucija.

 

 

 

 

 

 

 

Slične vesti

Najnovije

Želite da Vam šaljemo vesti?

Da li ste za ograničenje maksimalne površine poljoprivrednog gazdinstva?
Close Menu