Potrošači u Srbiji dobili pravo izbora da odaberu proizvode bez GMO.
Označavanjem prvih domaćih genetski nemodifikovanih proizvoda, učinjen je veliki korak da se sačuva domaća proizvodnja genetski nemodifikovane soje, a potrošači su konačno dobili pravo izbora, glavna je poruka sa održane konferencije u PKS.
Direktor Sektora poljoprivrede PKS Žarko Galetin je na konferenciji u organizaciji međunarodnog udruženja Dunav soja i PKS, istakao da je uvođenje Dunav soja standarda važan korak za privredu Srbije jer uvodi novu dodatu vrednost domaćim proizvodima.
„Ovo je veliki korak za našu privredu jer dodavanjem bez GMO vrednosti domaćim proizvodima i stavljanjem u fokus našim potrošačima ono najbolje što imamo, a što je danas izuzetno traženo na stranim tržištima i što predstavlja jedno novo tržište za sebe u Evropi, mi povećamo konkurentnost domaćih proizvoda, na lokalnom, regionalnom i međunarodnom nivou“, objasnio je Galetin.
Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine Vesna Kovač ukazala je na veliki znacaj zaštite potrošača cemu resorno Ministarstvo posebnu pažnju pridaje i podržava sertifikaciju kvaliteta proizvoda. Kovač je dodala kako od označavanja proizvoda Dunav soja oznakom imaju korist kako trgovci, tako i potrošači – trgovci jer nude potrošačima neophodan izbor, a potrošači jer stiču poverenje u trgovine, a samim tim i proizvođače.
Regionalna direktorka organizacije „Dunav Soja“ Marija Kalentić naglasila je da je soja glavni sastojak životinjske ishrane, a Evropa iz nedostatka sopstvene soje stočnu industriju snabdeva uglavnom GM sojom iz prekookeanskih zemalja, ne zahtevajući pritom da se na krajnjim proizvodima označi da su dobijeni od životinja koje su jele GM soju.
„Kao rešenje, Evropa je omogućila dobrovoljne standarde i oznake kvaliteta koje garantuju da životinja nije hranjena genetski modifikovanom stočnom hranom i sojom, a Srbija, koja uvozi iz Evrope neoznačene životinjske proizvode, a ima dovoljno svoje bez GMO soje, prvi put sa Dunav soja standardom dobija mogućnost da istakne bez GMO kvalitet i domaće poreklo koji je sve traženiji u svetu“ rekla je Kalentić.
Prvi trgovinski lanac u regionu, kako je rečeno na konferenciji, koji je prepoznao značaj Dunav Soja standarda i oznake kvaliteta je kompanija Mercator-S, u okviru koje posluju IDEA, Roda i Mercator hipermarket prodavnice.
“Kontrola kvaliteta i transparetnost na tržištu su nama izuzetno važni. Zato smo se aktivno uključili u ovaj projekat, pa smo promocijom i posebnim označavanjem u IDEA, Roda i Mercator prodavnicama, omogućili našim potrošačima da prepoznaju i kupe prvi proizvod domaćeg porekla koji ispunjava standard i nosi oznaku kvaliteta bez GMO“, rekao je Aleksandar Đokić, direktor sektora u poslovnom području tradinga u Mercator-S.