Prijavljivanje na aplikaciju Konkurentne poljoprivrede Srbije (SCAP) radi se preko prijave podnosioca koje je slično prijavljivanju na platformu E agrar.
Prijavljuje se kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Ovim javnim pozivom obuhvaćeni su agregatori i to preduzetnici, privredna društva, zemljoradničke zadruge. Predmet Тrećeg javnog poziva su investicije koje se odnose na unapređenje konkurentnosti i veza unutar tržišnog lanca u oblasti otkupa, prerade, plasmana poljoprivrednih proizvoda, kao i unapređenje plasmana proizvoda starih i umetničkih zanata i poslova domaće radinosti.Rok za podnošenje prijava je do 2. februara 2024. godine.
Kako se prijaviti? Odgovore, korak po korak, daje savetodavac PSSS iz oblasti agroekonomije, Dušan Đorđević.
Prijavljivanje na aplikaciju – SCAP
Prijavljivanje se vrši klikom na dugme „Treći javni poziv agregatorima“ koje se nalazi na sajtu Uprave za agrarna plaćanja ili na sajtu projekta – http://www.scap.rs.
Nakon klika na dugme za prijavljivanje pojavljuje se tekst: Prijavi se preko portala eUprava eid.gov.rs. Klikom na ovo dugme, korisnik se autentifikuje svojim kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, nakon čega mu se odobrava pristup aplikaciji Konkurentne poljoprivreda Srbije.
Kada korisnik izvrši prijavu na aplikaciji Konkurentne poljoprivrede Srbije može sam otpočeti postupak popunjavanja prijave za ostvarivanje prava na bespovratna sredstva ili dati ovlašćenje agenciji odnosno konsultantu da u njegovo ime podnese zahtev za bespovratna sredstva.
Klikom na tab koji se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana, pod nazivom „Ovlašćenje za zastupanje“ korisniku se prikazuje ekran na kom se nalazi spisak agencija kojima se može dati ovlašćenje. Kada izabere konsultanta za pripremne troškove koji mu odgovara, korisnik odabir potvrđuje klikom na ime konsultanta.
Nakon toga, za izabranog konsultanta, korisnik treba da označi period davanja ovlašćenja. Nakon davanja ovlašćenja, ovlašćeni konsultant, imejlom dobija informaciju o ovlašćenju i link za logovanje umesto korisnika. Korisnik može povući ovlašćenje dato konsultantu u bilo kom trenutku pre podnošenja prijave za utvrđivanje prava na korišćenje bespovratnih sredstava i odabrati drugu agenciju ili odustati od zastupnika i nastaviti popunjavanje samostalno.
Popunjavanje elektronskog obrasca započinje odabirom taba na desnoj strani aplikacije: „Podnošenje prijave za bespovratna sredstva“. Elektronski obrazac prijave je podeljen na sedam kartica koji olakšavaju navigaciju korisnika.
Na kraju svake kartice korisnik ima opciju „Sačuvaj“, koja omogućava da proces popunjavanja prijave sačuva na trenutnom napretku i da ako želi proces prijavljivanja nastavi kasnije, objašnjava Đorđević.
Podnošenje prijave za bespovratna sredstva je razvrstano na sledeće tabove:
PODACI O PODNOSIOCU
Podaci o podnosiocu, sa kojim korisnik počinje svoje podnošenje prijave za bespovratna sredstva, sastoji iz tri podnaslova razvrstanih po određenoj celini koju predstavljaju, pa tako postoje: podaci o podnosiocu prijave, procenjena vrednost potprojekta, kontakt osoba za komunikaciju sa projektnim timom. Nakon popunjavanja ovih polja korisnik može kliknuti na dugme „Sačuvaj“, pa preći na sledeću karticu.
IZJAVE PODNOSIOCA
Ova kartica ima tri podnaslova. Prihvatanje neke od opcija se vrši štikliranjem izjave podnosioca, upravni organ prikuplja podatke ili podnosilac prijave sam prikuplja podatke.
OPIS POTPROJEKTA
U ovoj kartici potrebno je da se unese: opis potprojekta i svrha investicije, mesto investicije i ciljevi potprojekta. U okviru ovoe kartice potrebno je da se tekstualno opiše potprojekat, svrha investicije, mesto investicije i objasne ciljevi potprojekta.
OPIS INVESTICIJA
U korisnik unosi sve troškove i investicije koje planira da finansira iz potprojekta. Pored izbora troškova i investicija korisnik unosi i njihove procenjene vrednosti. Korisnik može da se prijavi za 4 vrste investicija i troškova: pripremni troškovi, kapitalne investicije, stručno-tehnička podrška i obuka, investicije u ljudske resurse, zaključuje savetodavac Đorđević.