Vodiči sadrže detaljnu analizu posmatranog tržišta, sa specifičnim trendovima u pogledu tražnje za voćem i povrćem i opisom očekivanja i ponašanja potrošača
U okviru projekta „Podrška diverzifikaciji izvoza poljoprivrednog i prehrambenog sektora Zapadnog Balkana i Istočne Evrope“ koji realizuju Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), organizovana je serija besplatnih vebinara za proizvođače i izvoznike svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća iz Srbije i regiona.
Sa ciljem daljeg jačanja konkurentnosti našeg poljoprivrednog i prehrambenog sektora, kroz dodatno informisanje i edukaciju naših proizvođača i izvoznika o mogućnostima i efikasnom plasmanu lokalnih proizvoda na značajnim i rastućim inostranim tržištima, objavljena su tri detaljna elektronska vodiča za izvoz voća i povrća na veb sajtu Razvojne agencije Srbije:
- Vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište Sjedinjenih Američkih Država – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-u-sad
- Vodič za izvoz svežeg voća i povrća na tržište Bliskog istoka (Ujedinjeni Arapski Emirati i Saudijska Arabija) – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-na-trziste-bliski-istok
- Vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište Nordijskog regiona (Švedska, Norveška, Finska i Danska) – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-na-trziste-nordijskog-regiona
Odabrana tržišta imaju veliki potencijal za uvoz voća i povrća, ali su istovremeno izuzetno zahtevna, zbog čega je neophodno da kompanije budu dobro pripremljene i spremne da isporuče proizvode visokog kvaliteta, ispunjavajući, pri tome, neophodne standarde za plasman proizvoda u maloprodajne lance, koji su specifični za svaku zemlju. Takođe, praćenje trendova na tržištu, postojanje funkcionalne, moderne i atraktivne ambalaže proizvoda, poznavanje procedura za ulazak u kanale distribucije i načina pregovaranja glavni su preduslovi koje kompanije moraju da ispune prilikom plasmana.
Vodiči sadrže detaljne analize
Svaki vodič sadrži detaljnu analizu posmatranog tržišta, sa specifičnim trendovima u pogledu tražnje za voćem i povrćem i opisom očekivanja i ponašanja potrošača na tom tržištu, značajnim za adekvatan dizajn pakovanja, kreiranje marketinških kampanja i plasman ponude. U vodičima je prikazana regulativa, kao i procedure za uvoz voća i povrća na svako tržište uz specifikaciju raspoloživih distributivnih kanala (uvoznici/distributeri, maloprodaja, HoReCa, onlajn prodaja) i značajnih sajmova, konferencija i publikacija.
Video snimci vebinara su dostupni na YouTube kanalu Razvojne agencije Srbije