Vebinar “Vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište Nordijskog regiona – Švedska, Norveška, Finska i Danska”
Održaće se u četvrtak, 1. decembra 2022. godine, od 13:00 do 14:30 časova, na Zoom platformi.
Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) organizuju besplatan vebinar za proizvođače i izvoznike svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća iz regiona, koji žele da saznaju više o izvoznim mogućnostima i plasmanu na značajnom i rastućem evropskom tržištu Nordijskog regiona.
Vebinar je još jedan u nizu edukativnih događaja, organizovanih u okviru projekta „Podrška diverzifikaciji izvoza poljoprivrednog i prehrambenog sektora Zapadnog Balkana i Istočne Evrope„, namenjenih jačanju konkurentnosti poljoprivrednog i prehrambenog sektora. U okviru projekta je izrađen i elektronski vodič usmeren ka unapređenju edukacije i informisanosti izvoznika svežeg voća i povrća na tržište Nordijskog regiona.
Na ovom vebinaru će eksperti iz oblasti izvoza i plasmana na tržište Nordijskog regiona, zajedno sa predstavnicima kompanije koja već uspešno posluje na navedenim tržištima, pružiti učesnicima sve aktuelne informacije u vezi tržišta hrane u Švedskoj, Norveškoj, Finskoj i Danskoj. Učesnici će imati priliku da čuju više o ključnim trendovima, ponašanju potrošača, zatim korisne savete za dizajn maloprodajnog pakovanja, kao i da se upoznaju sa ključnim koracima u procesu istraživanja tržišta, izvoza i plasmana svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća.
Tržišta Nordijskog regiona imaju veliki potencijal za uvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i predstavljaju značajnu priliku za kompanije sa Zapadnog Balkana. Preko 26,5 miliona potrošača, značajna potrošačka moć stanovnika i preko 74,5 milijardi evra prometa u maloprodaji, čine ga atraktivnim za potencijalne dobavljače.
Ukupna vrednost tržišta hrane u Nordijskom regionu u iznosu od 85 milijardi evra konstantno raste u tradicionalnim kanalima distribucije, kao i onlajn prodaji. Potražnja za hranom nastavlja sa rastom, a u narednom periodu biće praćena povećanjem potreba i interesa potrošača za kupovinom svežih, visokokvalitetnih, organskih ili proizvoda sa oznakom porekla i kvaliteta prepoznatim na ovim tržištima.