Softver koji će na istom mestu objediniti, sistematizovati i oglasiti domaću ponudu u sektoru hortikulture.
Stručnoj i široj javnosti predstavljen je inovativni internet portal Green Net, namenjen povezivnju i poslovanju glavnih učesnika na domaćem tržištu sadnog materijala.
Najveći značaj portala Green Net markiran je u ideji da ponudi platformu i softver koji će na istom mestu objediniti, sistematizovati i oglasiti domaću ponudu u sektoru hortikulture, a povezati je sa delatnostima pejzažnog, arhitektonskog i urbanističkog projektovanja, gradnje i održavanja, koje se ovde prirodno snabdevaju.
Prema rečima Marije Nikolić, pejzažnog arhitekte i jednog od osnivača Green Neta je inovacija za domaće tržište dok proizvođači u Evropskoj Uniji i drugim tržištima uveliko koriste slične platforme u
poslovanju.
Ovaj portal je razvijen da podrži organizaciju našeg sistema proizvodnje i ponude sadnog materijala, i time omogući bolju vidljivost, bržu komunikaciju i konačni plasman sadnica ukrasnih biljaka kako u zemlji, tako u regionu i šire.
„Kako u savremenim uslovima često nema vremena, a ni poverenja za realizaciju posla ukoliko ne postoji jasan, transparentan pregled ponude, domaće firme se sve češće okreću uvozu“ istakao je Veroljub Radoja, suosnivač portala.
Kroz demonstraciju funkcionalnosti portala, budućim i potencijalnim korisnicima, organizatori su ukazali na veliki značaj standardizacije proizvoda u ovoj oblasti, na čemu je zasnovana i mogućnost oglašavanja i plasmana sadnog materijala na Green Net platformi.
„Istorija rada na standardizaciji ove oblasti kod nas duga je 25 godina, od prevođenja i sistematizacije važećih standarda u Evropskoj uniji, do pokušaja njihove stvarne implemetacije u praksi na čemu struka radi od 2004. godine“ rekla je dr Dragana Skočajić, Predsednica Udruženja pejzažne hortikulture Srbije.
Ona je objasnila da je pojam kvaliteta zbir kompleksnih kriterijuma, obrazaca kojima isporučena roba mora da odgovara.
Iako standardi Evropske unije nisu obavezujuća, zakonom regulisana kategorija, njihova primena u tradiciji evropskog poslovanja duga je preko 100-150 godina.
Upravo tehnološka inovacija i izuzetno zahtevan softver koji stoje iza Green Net portala, pred njegove korisnike vraćaju sasvim jednostavan, brz i lak način komunikacije.
Prilikom ulistavanja i opisivanja svoje ponude proizvođači koriste unapred generisane standarde i detaljne opise za svoje proizvode.
Na drugoj strani, kupac jednostavnom kataloškom pretragom kroz kategorije dobija listu aktuelnih ponuđača sa jasnom specifikacijm proizvoda, cena i raspoloživih količina, na svoju tražnju.
Konačno, na pitanja učesnika osnivači platforme odgovaraju da Green Net nije posrednik u samoj trgovini koju korisnici definišu u ličnom kotaktu, već jedinstvena šansa da se na istom mestu informišu, povezuju, udružuju i posluju, u savremenom okruženju koje ovu vrstu efikasnosti nameće kao imperativ poslovnog opstanka.