Претрага
Претрага

”Ponuda i potražnja” organskih proizvoda

Nacionalno udruženje za razvoj organske proizvodnje ”Serbia Organica”, pokreće web stranicu ”Ponuda i potražnja” u funkciji unapređenja tržišta organskih proizvoda. Promet domaćih organskih proizvoda u Srbiji...

Bio proizvodi
Galenika

Nacionalno udruženje za razvoj organske proizvodnje ”Serbia Organica”, pokreće web stranicu ”Ponuda i potražnja” u funkciji unapređenja tržišta organskih proizvoda. Promet domaćih organskih proizvoda u Srbiji je poslednjih godina evidentno porastao.

Bio proizvodi

Na to su uticali mnogi faktori, među kojima je i podizanje svesti o vrednosti ovih proizvoda i njihov uticaj na zdravlje ljudi. Zbog nedostatka pojedinih domaćih prerađenih proizvoda sve je veći broj kompanija koje se bave i uvozom organskih proizvoda što ukazuje na veliku šansu domaćih proizvođača odnosno prerađivača, kaže Ivana Simić, generalni sekretar u udruženju ”Serbia Organica”.

Prema njenim rečima vidljiv je i porast broja maloprodajnih mesta na kojima se plasiraju ovi proizvodi, mada su oni još uvek dominatni u većim gradovima, poput Beograda, Novog Sada, Subotice. Pored  specilizovanih pijaca, zelenih pijaca, prodavnica koje se bave prometom zdravstveno bezbedne hrane, gotovo svi trgovački lanci imaju u ponudi organske proizvode. Mnoga gazdinstva su upravo shvativši razliku u profitu između plasiranja primarnih i prerađenih poljoprivrednih proizvoda, ulagala sredstva u podizanje prerađivačkih kapaciteta.

”Međutim, i pored ovih pozitivnih trendova, domaće tržište ima i nedostataka. Jedan od njih je taj što mnogi farmeri nemaju unapred planiranu proizvodnju u odnosu na interesovanja većih kupaca, prerađivača, izvoznika”, kaže Simić.

Zato je od osnivanja, među najvažnijim ciljevima Nacionalnog udruženja za razvoj organske proizvodnje ”Serbia Organica” upravo i bio razvoj domaćeg tržišta i pomoć pri izvozu ovih proizvoda. U tom cilju sprovedeno je bezbroj aktivnosti – organizovanje prve specializovane pijace u Beogradu, realizacija izložbi i festivala, organizovanje nastupa proizvođača na domaćim i stranim sajmovima, realizacija promotivnih kampanja, kao i kontinuirana promocija putem medija.

U istom cilju kreirana je, u okviru web prezentacije serbiaorganica.org posebna stranica pod nazivom ”Ponuda i potražnja“ sa ciljem ne samo da doprinese  prometu sertifikovanih  organskih proizvoda već i pomogne planiranju proizvodnje u skladu sa potražnjom za određenom vrstom i količinom ovih proizvoda.

Pored prometa proizvoda, cilj izrade ove stranice je i pomoć pri nalaženju i plasiranju repromaterijala potrebnog za organsku proizvodnju (sredstva za zaštitu i ishranu bilja, seme, sadni materijal), opremu, kao i dodatnih usluga koja gazdinstva pružaju.

Ponuda i potražnja celog lanca vrednosti unutar organskog sektora će na ovaj način biti unapređena.

Izvor: agronews

Podeli sa prijateljima:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Preporučeno