Ministarstvo privrede produžilo je rok za prijavljivanje
za Projekat podrške početnicima za započinjanje posla – START UP do 20. juna 2016. godine. Cilj projekta je razvoj i promocija preduzetničkog duha i podsticanje preduzetništva žena, mladih i socijalnog preduzetništva, kao i unapređenje efikasnosti i institucionalne podrške poslovanju i razvoju mikro, malih i srednjih privrednih društava i preduzetnika.
Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju fizička lica koja nemaju zaposlenje, ali imaju kvalitetnu poslovnu ideju za samozapošljavanje.
Ciljnu grupu čine četiri kategorije:
- “žene”;
- “mladi” u starosnoj dobi od 18-30 godina (u trenutku objavljivanja Javnog poziva);
- „teško zapošljive kategorije“ (stariji od 45 godina (u trenutku objavljivanja Javnog poziva) – posebno viškovi koji su ostali bez posla tokom privatizacije ili u preduzećima u procesu restrukturiranja ili nakon racionalizacije u javnom sektoru, osobe sa invaliditetom i osobe bez stručnih kvalifikacija);
- lica iz devastiranih područja
Projekat će pružanjem nefinansijske i finansijske pomoći podržati osetljive ciljne grupe, kroz edukaciju o pokretanju i vođenju posla, obuke za započinjanje biznisa i izradu biznis plana, bespovratnu pomoć za finansiranje najboljih poslovnih ideja i mentoring za privredne subjekte u ranoj fazi razvoja.
Ukupna raspoloživa sredstva za realizaciju Projekta iznose 100.000.000,00 dinara.
Osim novačane pomoći, preduzetici će proči kroz celokupan proces obuke koji se odnosi na edukaciju o pokretanju i vođenju posla.
Sredstva se dodeljuju u iznosu od 300.000,00 do 1.000.000,00 dinara, bez PDV-a, što predstavlja do 50 % ukupne vrednosti opravdanih troškova projekta, uz obavezu korisnika da obezbedi sopstveno učešće od minimum 50% od ukupne vrednosti opravdanih troškova projekta.
Korisnici koji za realizaciju svoje poslovne ideje dobiju bespovratna sredstva u rasponu od 500.000,00 do 1.000.000,00 dinara imaju obavezu da pored samozapošljavanja zaposle najmanje jedno lice u roku od šest meseci od datuma potpisivanja ugovora sa Agencijom.
KONKURS POGLEDAJTE OVDE