Poljoprivredni sajam ove godine – izložbe, skupovi, edukacije, prezentacije, poslovni susreti, primena nauke u poljoprivredi…
Novosadski sajam, od 11. do 17. maja, na 86. međunarodnom poljoprivrednom sajmu, okupiće sve značajne aktere agrobiznisa i predstavnike privrednih grana koje se naslanjaju na poljoprivredu, u ovom delu Evrope, ali i iz 60 zemalja, sa svih kontinenata.
Na najvećoj i najznačajnijoj smotri agrara u centralnoj i jugoistočnoj Evropi, istovremeno se prezentuju najnovija tehnička i tehnološka dostignuća u agraru, primena nauke u poljoprivredi, izložbe organske hrane, kao i one sa oznakama geografskog porekla, bogatstvo domaćeg genofonda, najsavremenija poljoprivredna mehanizacija, proizvodi i usluge iz najudaljenijih krajeva sveta.
Najaktuelnije teme iz oblasti agrara, obrađuju se kroz stručne skupove, okrugle stolove, edukacije i prezentacije, sa posebnim osvrtom na unapređenje znanja i primere dobre prakse.
Poslovna okupljanja, podrazumevaju i sustrete sa privrednim, naučnim i političkim delegacijama, ali i direktne sastanke privrednika iz celog sveta na Međunarodnim poslovnim susretima AgroB2B.
Modernim konceptom podstiče međudržavnu i privrednu saradnju, integriše unapređenje znanja, proizvodnje i razvoj nauke.
Uz to promoviše značaj inovacija i predstavlja sintezu iskustva i dostignuća u srpskoj poljoprivredi, snažna je podrška privredi Srbije, a njegov doprinos i značaj meri se uspesima izlagača koje ostvaruju pod krovom Novosadskog sajma.
Obeležja 85. međunarodnog poljoprivrednog sajma:
• Povećan angažovani izlagački prostor za 10 odsto u odnosu na prošlu godinu;
• Veći broj izlagača iz inostranstva;
• Unapređena struktura izlagača, kako domaćih, tako i stranih učesnika;
• Povećana međunarodna aktivnost aktera u oblasti poljoprivrede na Sajmu;
• Kreirani dodatni sadržaji za stručnu i široku publiku;
• Značajno unapređena i novim sadržajima obogaćena Izložba hrane i pića;
• Veća poseta stručne publike;
• Realizovana odlična direktna prodaja u vreme Sajma;
• Proizvođači hrane i pića iz Srbije dogovorili plasman proizvoda na ino tržišta;
• Sklopljeni predugovori za realizaciju u postsajamskom periodu čime je Novosadski sajam još jednom potvrđen kao najznačajnije mesto poslovnih, edukativnih i bilateralnih susreta u oblasti agro biznisa.
Poljoprivredni sajam 2018. u brojkama:
• Otvoreni izlagački prostor: 47.000 m2
• Zatvoreni izlagački prostor: 11.000 m2
• Broj izlagača: 1.500
• Direktni izlagači iz 30 zemalja: Austrije, Belgije, Republike Srpske, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Crne Gore, Češke, Francuske, Grčke, Holandije, Hrvatske, Indije, Izraela, Kine, Luksemburga, Mađarske, Makedonije, Nemačke, Poljske, Rumunije, Rusije, Slovačke, Slovenije, Španije, Švajcarske, Tunisa, Turske, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Ukrajine, Velike Britanije.
• Jedanaest kolektivnih izložbi kompanija iz: Austrije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Češke, Holandije, Italije, Izraela, Kine, Mađarske, Španije i Tunisa. Objedinjenim nastupom predstavile su se i kompanije iz Francuske, koja je bila Zemlja prijatelj.
• Izložba stočarstva: 5.000 m2
• Više od 1.600 živih eksponata na Nacionalnoj izložbi stoke.
• Ocenjivanje kvaliteta proizvoda i usluga u 30 robnih grupa.
• Broj evidentiranih posetilaca na ulazima oko 140.000.
Najznačajnije celine Poljoprivrednog sajma u 2018. godini:
• Izložba poljoprivredne mehanizacije predstavljena je na polovini otvorenog izložbenog prostora.
• Nacionalna izložba stoke, pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
• Izložba „Kvalitet više“, organizovana uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, objedinila je promociju organske proizvodnje, proizvoda sa geografskim poreklom, proizvoda sa oznakom Srpski kvalitet i zanatskih pivara.
• Vojvodina Gastro Region, predstavila je tridesetak malih proizvođača hrane i pića iz Vojvodine čiji nastup su podržali Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo i Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.
• Prolećni festival vina, dvodnevna promocija vina, rakija i gastronomskih specijaliteta, kao novi sadržaj na Poljoprivrednom sajmu.
• Međunarodne poslovne susrete „AgroB2B@NSFair“, obeležilo je učešće predstavnika 119 kompanija iz 16 zemalja.
• Oko 30 događaja u Kongresnom centru „Master“ Novosadskog sajma potvrdilo je zainteresovanost za edukativne, promotivne, stručne i naučne skupove u oblasti poljoprivrede.
• Ocenjivanje kvaliteta proizvoda i usluga, organizovano uoči i tokom Sajma, realizovano je u 30 robnih grupa.
Prateći programi:
• Takmičenje u preponskom jahanju
• Takmičenje u vožnji zaprega
• Revija fijakera i promocija dece vozača
• Prolećni festival vina
• Poklon-igra za posetioce
• Porodični dan
• Izložba sitnih životinja
• Agropoligon
• Dan stočara sa svečanim defileom nagrađenih grla stoke
• Veče šampiona